Vilkår

Handelsbetingelser og vilkår

Læs vores vilkår og betingelser for brug af Plejehjemsvagt.dk's tjenester

1. Generelt

Disse handelsbetingelser gælder for alle aftaler indgået mellem Plejehjemsvagt.dk (herefter "vi", "os" eller "vores") og kunden (herefter "du", "dig" eller "din") vedrørende levering af vikarer og personale til plejehjem og plejecentre i Danmark.

Plejehjemsvagt.dk er en del af Tryghedspersonale.dk, CVR-nummer [indsæt CVR-nummer], med adresse [indsæt adresse].

Ved at benytte vores tjenester accepterer du disse vilkår. Vi anbefaler, at du læser vilkårene grundigt igennem, inden du indgår en aftale med os.

2. Ydelser

Plejehjemsvagt.dk formidler kvalificeret personale til plejehjem, plejecentre og lignende institutioner i hele Danmark. Vores ydelser omfatter:

  • Formidling af vikarer til midlertidige stillinger
  • Formidling af personale til faste stillinger
  • Akut vikarservice ved sygdom eller andet fravær
  • Specialiseret personale til særlige opgaver

Alle vores medarbejdere er nøje udvalgt og har de nødvendige kvalifikationer og erfaringer inden for pleje- og omsorgssektoren.

3. Aftalens indgåelse

En aftale mellem dig og Plejehjemsvagt.dk anses for indgået, når du har afgivet en bestilling, og vi har bekræftet denne skriftligt via e-mail eller anden skriftlig kommunikation.

Ved akutte henvendelser kan en aftale også indgås telefonisk, men vil efterfølgende blive bekræftet skriftligt.

4. Priser og betaling

Alle priser er angivet i danske kroner (DKK) og er eksklusive moms, medmindre andet er angivet. Vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden forudgående varsel, dog vil allerede indgåede aftaler blive honoreret til den aftalte pris.

Betalingsbetingelser er 14 dage netto fra fakturadato, medmindre andet er aftalt skriftligt. Ved forsinket betaling pålægges renter i henhold til renteloven.

Fakturering sker efter endt arbejde eller månedligt ved længerevarende aftaler.

5. Annullering og ændringer

Annullering af en bestilling skal ske hurtigst muligt og senest 24 timer før den aftalte arbejdstids begyndelse. Ved senere annullering forbeholder vi os retten til at fakturere for den bestilte tid, dog minimum 4 timer.

Ændringer i arbejdstid, arbejdssted eller arbejdsopgaver skal meddeles os hurtigst muligt og senest 12 timer før arbejdets påbegyndelse. Vi kan ikke garantere, at ændringer kan imødekommes med kort varsel.

Vigtige vilkår

Ansvar og forpligtelser

Vi sikrer kvalificeret personale, mens du som kunde har ansvar for instruktion og daglig ledelse af det udsendte personale.

Fortrolighed

Alt personale er underlagt tavshedspligt vedrørende forhold, de måtte blive bekendt med under deres arbejde.

Lovgivning

Alle aftaler er underlagt dansk ret, og eventuelle tvister skal afgøres ved de danske domstole.

6. Ansvar og forpligtelser

Plejehjemsvagt.dk's forpligtelser:

  • At levere kvalificeret personale med de nødvendige kompetencer og erfaringer
  • At sikre at personalet har de nødvendige autorisationer og tilladelser
  • At personalet er dækket af lovpligtige forsikringer
  • At personalet er instrueret i tavshedspligt og fortrolighed

Kundens forpligtelser:

  • At give korrekte og fyldestgørende oplysninger om arbejdsopgaver og krav
  • At sikre et sikkert og sundt arbejdsmiljø for det udsendte personale
  • At give tilstrækkelig instruktion og information til personalet
  • At overholde gældende arbejdsmiljølovgivning

Plejehjemsvagt.dk er ikke ansvarlig for tab eller skade, der måtte opstå som følge af personalets handlinger eller undladelser, medmindre tabet eller skaden skyldes grov uagtsomhed fra vores side.

7. Rekruttering af personale

Hvis du ønsker at ansætte en medarbejder, som er formidlet gennem Plejehjemsvagt.dk, i en fast stilling, skal dette aftales med os på forhånd. Der vil i sådanne tilfælde blive opkrævet et rekrutteringsgebyr, medmindre medarbejderen har været udsendt hos dig i en sammenhængende periode på mere end 6 måneder.

8. Fortrolighed og persondata

Begge parter forpligter sig til at behandle alle oplysninger om den anden part fortroligt. For information om vores behandling af persondata henvises til vores privatlivspolitik, som kan findes på vores hjemmeside.

Alt personale udsendt af Plejehjemsvagt.dk er underlagt tavshedspligt vedrørende alle forhold, de måtte blive bekendt med under deres arbejde.

9. Force majeure

Ingen af parterne er ansvarlige for manglende opfyldelse af deres forpligtelser, hvis dette skyldes forhold, som ligger uden for partens kontrol, herunder, men ikke begrænset til, krig, optøjer, terrorisme, naturkatastrofer, strejker, lockout, sygdomsepidemier, pandemier, brand, oversvømmelse eller lignende.

10. Lovvalg og værneting

Disse vilkår og enhver tvist eller krav, der opstår som følge af eller i forbindelse med dem, er underlagt dansk ret. Eventuelle tvister skal afgøres ved de danske domstole med Københavns Byret som værneting i første instans.

11. Ændringer af vilkår

Plejehjemsvagt.dk forbeholder sig retten til at ændre disse vilkår uden forudgående varsel. De til enhver tid gældende vilkår vil være tilgængelige på vores hjemmeside. Ved væsentlige ændringer vil vi informere vores kunder direkte.

Disse vilkår er senest opdateret den 22. maj 2025.

Har du spørgsmål til vores vilkår?

Hvis du har spørgsmål eller behov for afklaring vedrørende vores vilkår og betingelser, er du altid velkommen til at kontakte os.